Moving Along

Hmmmmm

So I had to call back dr. Gilbert’s nurse Monday and leave another message that I just needed to know how/where to get all the tests needed to start Gilly (Gilenya – G2 coined that term). I crossed my fingers and hoped that by the time I spoke to her, she’d tell me that I could go anywhere and that I wouldn’t have to trek back into the MSCA. Going there would mean that I’d have to take time off and pay to park and…and…and.  I already knew that I wasn’t in the mood. 
She called back…there was good news.  I pretty much can go anywhere to get both tests done. I have an appointment at Sears optical on Saturday (made Monday) for the eye test and confirmed with a Walgreens clinic that I can just walk in any day for the TB test to be done. I just started a new job so I don’t want to start taking off already. I done hadda take a sick day for my first dose. 

So…once those are done, I’ll be on my way (wrote these 1st few paragraphs Monday).

U know how when you’re speaking with someone on the phone and even tho u are speaking MOST clearly (and sometimes slowly) and they saying everything u actually want to hear but u still jes don’t trust them and r convinced they talking shit? Ever happen to u? Well…that’s the feeling I got when I was talking to the Sear’s Optical lady. Anyhoo, I didn’t worry, I figured they’d call to confirm so I too, would confirm that they’d b able to do the Macular Edema test.

Today is Friday so, of course I got the call to confirm for tomorrow. So, once again, I told Meena very clearly that I had to have the ME test done so I needed to b sure that it could actually be done there (I would be MOST PISSED if I get there and I’m told no).  Meena said to me, “I don’t think dr ray can do that. U normally need to go to a specialist to do that.”  I sighed inwardly – I KNEW IT!!!

 But then she said,”let me find out for sure and call u back.” She called back…we were good to go.

15 minutes later, my phone rang again from the same number hmmmmm. I answered…it was Dr. Ray. She called because she wanted to explain why they were asking so many questions (I’d eventually had to tell somebody exactly why I needed the test). Anyhoo, turns out her best friend has MS too and is on Gilly so she had to do the same thing. Now, truth be told, she was kinda confusing me lil bit (she kept flipping between she needed to give me a referral and she could do the first exam) so I eventually asked, “ok. So u’ll be able to do whatever tests needed to get the baseline and get me started on it?”   She answered with a resounding “YES”.  I’m going in Saturday at 4…wish me luck!

Stax (dunno what happened to my signature)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *